パッチアップデート Release 17: Build 253-266

R17パッチノート

Release 17

R17のパッチ情報の訳です。原文はこちら
R17の要綱はこちら

May 8, 2015

Build Number 266: 7:00 PM

修正点:

  • Stretch Goal Store “Boats Complete Package” and “Horse Mounts Complete Package” will both now deliver both gender versions of the Admiral’s Outfit and Riding Outfit (respectively)
  • Fixed various exceptions that were probably breaking things
  • Fixed black screen when trying to enter Owl’s Head Sewers
  • Durability damage on gear has been lowered by 50%
  • Repair kits are now twice as effective
  • Spells and Skills should now be more reliable
  • Player lots should be properly free of plants again.
  • Plate Chest Piece should look metallic again instead of red
    • ストレッチゴール"Boats Complete Package"と"Horse Mounts Complete Package"のAdmiral’s OutfitとRiding Outfitをゲームに実装しました。この装備には男女それぞれのバージョンがありデザインが異なります。
    • 前回修正し切れていなかった部分を修正しました
    • Owl's Head Sewersに入った時にスクリーンがブラックアウトする現象を修正
    • 装備品の耐久力へのダメージを50%引き下げました
    • リペアキットの能力が2倍になりました
    • スペルやスキルが発動しなかったバグを修正
    • プレイヤーの土地で自由に植物を設置できるようになりました
    • プレート鎧の胸の部分が赤く表示されてしまっていた問題を修正

既知の問題:

  • Picket Fence corner collision is not correctly attached to the fence graphics
  • Meticulous Collection is currently disabled because it was breaking nodes. It will return in Release 18
  • Some spells and skills are not working reliably
  • Fences are still being tweaked so they will line up perfectly along the perimeter
  • Any decoration placed outside the lot boundaries will now appear at the front of your lot. For some players this is a LOT of decorations. Our apologies for the inconvenience.
  • If your video drivers are out of date characters will appear as if they are covered in triangles.
  • Doors and Gates can sometimes break
  • Some assets on the Overworld do not look correct when seen up close via the new camera
  • Some cities are experiencing performance spikes
  • Some assets create flash bulb like sparks on screen
  • The screen may go dark unexpectedly in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
  • Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
  • ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
  • Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
  • Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes
    • Picket Fenceのコーナー部分の当たり判定がグラフィックとズレた状態になっています
    • Meticulous Collection(ノードの再採集)スキルにより、ノードの機能が破壊される現象が起こっているため、現在スキルの機能を意図的にオフにしています。このバグはR18で修正予定です。
    • スペルが正常に発動しないことがあります
    • フェンスのアイテムは現在調整中です。最終的にはキレイに土地の外周を囲うことができるようになるでしょう
    • 敷地の境界線に設置されたハウスデコは自動的に土地の正面部分に移動されることがあります。場合によっては大量のアイテムが勝手に移動されてしまいます。この問題により、ご不便をおかけしていることをお詫びします。
    • ビデオカードのドライバのバージョンが古い場合、キャラクターの表面に三角形のようなグラフィックが表示されることがあります。
    • ドアやゲートが機能しなくなってしまうことがあります
    • ワールドマップ上のアセット(ゲーム素材)はアップの状態で見た時のことを考慮されていないため、場合によって不自然に見えることがあります
    • いくつかの街で動作パフォーマンスが極端に低下する箇所が存在します
    • 一部のアセットで光の玉のようなフラッシュエフェクトが見えることがあります
    • ある状況下において想定以上に画面が暗くなってしまうことがありますこの現象が発生した場合、ビデオオプションからTone Mappingの機能をオフにすることで暫定的に問題を解消することができます
    • 大部分の出資特典やアドオンストアで購入したアイテムは、まだテクニカルサポートが適用されていません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
    • また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています
    • 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります
    • Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
    • Altキーによるキーバインドが機能していませんこれはALTキーによるセルフターゲット機能を使用可能にするための措置です
    • Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
    • Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません


May 7, 2015

Build Number 262

修正点:

  • Fixed various exceptions that were probably breaking things
  • Fixed dialog not showing up in Ravensmoor
  • Fixed some issues that were breaking resource nodes
  • Fixed issue that was causing gates to not stay where you put them
    • 前回修正し切れていなかった部分を修正しました。
    • Ravensmoorでダイアログが表示されていなかった問題を修正
    • リソースノードが機能していなかった問題を修正
    • ハウスデコのゲートの設置に関する問題を修正

既知の問題:

  • Some spells and skills are not working reliably
  • Any decoration placed outside the lot boundaries will now appear at the front of your lot. For some players this is a LOT of decorations. Our apologies for the inconvenience.
  • If your video drivers are out of date characters will appear as if they are covered in triangles.
  • Doors and Gates can sometimes break
  • Some assets on the Overworld do not look correct when seen up close via the new camera
  • Some cities are experiencing performance spikes
  • Some assets create flash bulb like sparks on screen
  • The screen may go dark unexpectedly in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
  • Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
  • ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
  • Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
  • Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes
    • スペルが正常に発動しないことがあります
    • 敷地の境界線に設置されたハウスデコは自動的に土地の正面部分に移動されることがあります。場合によっては大量のアイテムが勝手に移動されてしまいます。この問題により、ご不便をおかけしていることをお詫びします。
    • ビデオカードのドライバのバージョンが古い場合、キャラクターの表面に三角形のようなグラフィックが表示されることがあります。
    • ドアやゲートが機能しなくなってしまうことがあります
    • ワールドマップ上のアセット(ゲーム素材)はアップの状態で見た時のことを考慮されていないため、場合によって不自然に見えることがあります
    • いくつかの街で動作パフォーマンスが極端に低下する箇所が存在します
    • 一部のアセットで光の玉のようなフラッシュエフェクトが見えることがあります
    • ある状況下において想定以上に画面が暗くなってしまうことがありますこの現象が発生した場合、ビデオオプションからTone Mappingの機能をオフにすることで暫定的に問題を解消することができます
    • 大部分の出資特典やアドオンストアで購入したアイテムは、まだテクニカルサポートが適用されていません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
    • また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています
    • 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります
    • Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
    • Altキーによるキーバインドが機能していませんこれはALTキーによるセルフターゲット機能を使用可能にするための措置です
    • Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
    • Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません

May 6, 2015

Build Number 261

修正点:

  • Fixed character collision issue that broke lots of things including Ardoris on the Overworld, the mazes, etc.
  • Fixed issue preventing PaxLair from loading
  • Fixed merchant in Ardoris that was selling nothing
  • Fixed issue with discovery Steam Achievements in Braemar and Owl’s Head
  • Optimization to scene loading that should reduce hitching when first entering large cities
  • Fixed wind speed on a map that had trees going CRAZY!
    • 各シーンの地形とキャラクターとの当たり判定を修正しました。ワールドマップ上のアルドリスや、プレイヤー製の迷路その他
    • PaxLairの街が正常にロードされない問題を修正
    • アルドリスのある商人の販売リストが空だった問題を修正
    • Steamの実績システムの中で、BraemarとOwl's Headの実績達成に不具合があった問題を修正
    • シーンロード直後にゲーム動作が引っかかり気味になっていた問題を修正
    • シーン中の風の強さの設定が強すぎた部分を修正。このせいで一部のSpeed Treeの木がもの凄い勢いで風に吹かれていました。

既知の問題:

  • Any decoration placed outside the lot boundaries will now appear at the front of your lot. For some players this is a LOT of decorations. Our apologies for the inconvenience.
  • If your video drivers are out of date characters will appear as if they are covered in triangles.
  • Doors and Gates can sometimes break
  • Some assets on the Overworld do not look correct when seen up close via the new camera
  • Some cities are experiencing performance spikes
  • Some assets create flash bulb like sparks on screen
  • The screen may go dark unexpectedly in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
  • Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
  • ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
  • Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
  • Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes
    • 敷地の境界線に設置されたハウスデコは自動的に土地の正面部分に移動されることがあります。場合によっては大量のアイテムが勝手に移動されてしまいます。この問題により、ご不便をおかけしていることをお詫びします。
    • ビデオカードのドライバのバージョンが古い場合、キャラクターの表面に三角形のようなグラフィックが表示されることがあります。
    • ドアやゲートが機能しなくなってしまうことがあります
    • ワールドマップ上のアセット(ゲーム素材)はアップの状態で見た時のことを考慮されていないため、場合によって不自然に見えることがあります
    • いくつかの街で動作パフォーマンスが極端に低下する箇所が存在します
    • 一部のアセットで光の玉のようなフラッシュエフェクトが見えることがあります
    • ある状況下において想定以上に画面が暗くなってしまうことがありますこの現象が発生した場合、ビデオオプションからTone Mappingの機能をオフにすることで暫定的に問題を解消することができます
    • 大部分の出資特典やアドオンストアで購入したアイテムは、まだテクニカルサポートが適用されていません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
    • また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています
    • 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります
    • Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
    • Altキーによるキーバインドが機能していませんこれはALTキーによるセルフターゲット機能を使用可能にするための措置です
    • Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
    • Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません

 

Build Number 260

修正点:

  • Ranged spells and skills should now work again
  • Basements should work properly now
  • Decorations (like fences) should no longer be placeable off the lot (no really, we mean it this time). Unfortunately any decoration placed outside the lot boundaries will now appear at the front of your lot. For some players this is a LOT of decorations. Our apologies for the inconvenience.
  • Short Corner Stone Wall no longer floats in the air
  • Pavers can now be placed directly next to each other (no seams!)
  • All fence pieces should now be placeable. Please note that this involved moving the pivot point for corner pieces so they will all need to be moved after this patch.
  • Owl’s Head Sewers tour guide should now be correct
  • Kingsport NPCs will now give directions to people and places.
  • Message displayed when trying to train skills and do not have enough gold
  • Fully scaled up characters should now be able to get through short doors
  • Decorations can no longer be placed on fence gate sections
  • The travelling banker in the Soltown inn should now respond properly
  • Leveled terrain on city lot in PaxLair
  • Replacing placeholder dialog for Daria, Student of Courage and Timothy, Student of Love
  • Adjusted location of curbs in Solania to keep them out of player lot boundaries, and made sure some other lots were leveled
  • Ghosts should no longer turn the screen black
  • Disabled Meticulous collection until fixed in R18
  • Connected the proper loot bundles for field dressing so that suet and the aortic thrombus are available to the players
  • Fixed issue where some decorations were getting locked to each other regardless of location
  • Fixed water plane in PaxLair
  • Sprint and Dash no longer trigger combat
  • Fix bug that caused xp multiplier buffs to be removed when the player dies
  • Fences and Pavers can now be placed inside buildings
  • Banners are now easier to place
  • Fixed incorrect time remaining until lot deed expiration on the client
  • Skeletons now reacquire target when they resurrect
  • Ivy Covered Stone Wall corner is no longer displaying as a Rough Stone Wall corner
  • Conversation mode now ends if theplayer dies
  • Provide PvP confirmation popup when entering a PVP enabled basement
  • Fixed twitching arm when equipping bludgeons in off hand
  • Holtrot town crier will now work correctly
  • Fence and paver piece names are now in line with the text that is presented on the add-on store
  • Change player owned town compass zone name from “Town owned by: {charname}” to “Governed by {charname}”
    • 遠距離攻撃のスペルやスキルが正常に動作するようになりました
    • プレイヤーハウスの地下室は正常に機能するようになりました
    • フェンスなどのハウスデコは接地された状態でないと設置することができません。(しかし、これは今回だけの暫定的な措置です)敷地の境界線に設置されたハウスデコは自動的に土地の正面部分に移動されることがあります。場合によっては大量のアイテムが勝手に移動されてしまいます。この問題により、ご不便をおかけしていることをお詫びします。
    • stoneフェンスのコーナーの部分が地上から浮いてしまっていた問題を修正
    • 舗装を並べた時の継ぎ目が見えないようになりました
    • すべてのフェンスのパーツを設置することができるようになりましたフェンスのコーナー部分のパーツの回転軸の位置を変更しました。よって、すべてのコーナー部分のパーツはパッチ適用後に設置しなおす必要があるでしょう。
    • Owl's Headの下水道にいるツアーガイドは正常に機能するようになりました
    • KingsportのNPCは建物や人物の居る場所を正確に教えてくれるようになりました
    • スキルトレーナーからスキルを習得するときに、所持金が不足した場合メッセージを表示するように変更しました
    • キャラクターサイズが最大の場合でも、小さなドアを通過できるように変更しました
    • デコレーションアイテムはゲート付近には設置できなくなっています
    • Soltownの銀行員が正常に機能するようになります
    • PaxLairのCityサイズの土地の高さを修正
    • NPCのCourageの研究者DariaとLoveの研究者Timothyのダイアログを修正
    • Solaniaの歩道の縁石をプレイヤーハウスの土地の領域にはみ出さないように修正。また、これによりいくつかのプレイヤーハウスの土地の高度が上がっています
    • ゴースト状態で画面が真っ暗になってしまう問題を修正
    • Meticulous collection(リソースノードの再収穫)の機能をR18まで一時的に停止します
    • 生物の解体で得られるアイテムセット(ルートテーブル)をアップデートし、suetとaortic thrombusが入手可能になりました。(註: suetは牛や羊の腎臓や腰の周りにある脂肪。料理素材。aortic thrombusは大動脈にある弁?だそうです)
    • その設置場所にかかわらず、あるデコレーションアイテム同士がドラッグ時にくっついたままになってしまう問題を修正
    • PaxLairの中にある水面を修正
    • SprintとDashを使用しても、自動的にコンバットモードに移行しなくなりました
    • プレイヤーが死亡した時に、経験値倍増Buffが消失してしまう現象を修正
    • フェンスと舗装路を建物の中でも設置できるようになりました
    • バナーの設置がより容易になりました
    • クラアント上で土地の権利の消失期限の表示が正確でなかった問題を修正
    • スケルトンは復活後、すぐにターゲッティングを行うようになりました
    • Ivy Covered Stone Wall cornerがRough Stone Wall cornerと表示されていた問題を修正
    • 会話モードはプレイヤーが死亡した時に自動的に終了するようになりました
    • PvPゾーンになっている地下室に入る時に、PvPの同意に関するメッセージが表示されるようになりました
    • オフハンドにブラッジョン武器を装備した時に、腕の部分の表示がおかしくなっていた問題を修正
    • Holtrotのタウンクライアーは正常に機能するようになりました
    • フェンスと舗装路のパーツの名前(テキスト表示)をアドオンストアとの表記と一致させました
    • プレイヤーオウンタウンのコンパス部分の地名表示を“Town owned by: {キャラ名}”から“Governed by {キャラ名}”へ変更

既知の問題:

  • Any decoration placed outside the lot boundaries will now appear at the front of your lot. For some players this is a LOT of decorations. Our apologies for the inconvenience.
  • If your video drivers are out of date characters will appear as if they are covered in triangles.
  • Doors and Gates can sometimes break
  • Some assets on the Overworld do not look correct when seen up close via the new camera
  • Some cities are experiencing performance spikes
  • Some assets create flash bulb like sparks on screen
  • The screen may go dark unexpectedly in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
  • Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
  • ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
  • Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
  • Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes
    • 敷地の境界線に設置されたハウスデコは自動的に土地の正面部分に移動されることがあります。場合によっては大量のアイテムが勝手に移動されてしまいます。この問題により、ご不便をおかけしていることをお詫びします。
    • ビデオカードのドライバのバージョンが古い場合、キャラクターの表面に三角形のようなグラフィックが表示されることがあります。
    • ドアやゲートが機能しなくなってしまうことがあります
    • ワールドマップ上のアセット(ゲーム素材)はアップの状態で見た時のことを考慮されていないため、場合によって不自然に見えることがあります
    • いくつかの街で動作パフォーマンスが極端に低下する箇所が存在します
    • 一部のアセットで光の玉のようなフラッシュエフェクトが見えることがあります
    • ある状況下において想定以上に画面が暗くなってしまうことがありますこの現象が発生した場合、ビデオオプションからTone Mappingの機能をオフにすることで暫定的に問題を解消することができます
    • 大部分の出資特典やアドオンストアで購入したアイテムは、まだテクニカルサポートが適用されていません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
    • また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています
    • 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります
    • Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
    • Altキーによるキーバインドが機能していませんこれはALTキーによるセルフターゲット機能を使用可能にするための措置です
    • Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
    • Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません


May 1, 2015

Build Number 257: 5:00 PM

修正点:

  • Goatee facial hair should now be visible
  • Grand Tour Quest can now be completed (unfortunately everyone will have to do this quest again)
  • Edvard (the NPC in the starting scene) does not respond to any text in his first dialog
  • Fixed issue where crafting items can sometimes result in “red items” on the crafting table.
  • Plate Leggings, Plate Chest, Leather Chest, and Leather Leggings recipes should now work
  • Skeletons in Solace Bridge (starting scene) should be much more feisty
  • /bug should now send you to the correct forum location (R17)
  • Path to the boat in Solace Bridge should now be more obvious
  • Magic Printing Press can now be picked up after being placed as a decoration
  • Fixed Friendly NPCs attacking the players in certain situations
  • Augmented Plate Leggings extend all the way to the feet and Augmented Plate Torso extends all the way to the hands
  • Your own deaths should no longer count as PVP kills in your PVP kill count
  • Fixed some animation alignment issues with tools when using a crafting station
  • All crafted weapons can now be enchanted
  • Fences should now work much better when placed around a player lot
  • Corner Ornate Iron Fence section is no longer rotated 90 degrees so therefore is now usable
  • Known Issues in game book should now be up to date
  • Fixed overly shiny material on dock pieces
  • Fixed transparency/sorting issue with windows
  • Various fixes for AI not getting aggressive with players
  • You can no longer /zone to someone if they are on a player lot you do not have access to
  • Fixed sit locations on hot tubs and bleachers
  • Added “Royal Crier” title
  • Added all refined material recipes to merchants
  • Aimed Shot should now be working again
  • Novia Overworld cardinal directions should now be correct (i.e. North should actually be North)
  • Added 5 Story Row Basement to Lord pledge rewards
  • Fixed entry/exit issues with Soltown and Spectral Mines
  • NPCs will now reliably give directions to people and places in Ardoris and Solania again, including the bank.
  • Epic Plate Leggings now have correct leather under layer (instead of non-textured white under layer)
  • Water walking is no longer possible in Solace Bridge starting scene
  • Additional minor propping in PaxLair
  • You can now emote again in the Overworld
  • The top of the Knights Lighthouse is once again accessible
  • Casting spells while moving no longer locks the Avatar out of jumping
  • In Game Events book in game should be up to date
  • Solania town crier now realizes he is in Solania (not Holtrot)
  • NPCs which offer to buy raw crafting materials now buy them again.
  • Trainers in Ardoris will now actually train players
  • Fixed some animation blending issues that were causing twitchy arms
  • Fixed some incorrectly scaled stairs in various locations
  • Fixed color issues with Plate Armor
  • Corner rough stone fence piece no longer floating above ground
  • Fix for bug that caused decorations to be picked up from behind UI windows
  • Items in new characters inventory should once again have zero value
  • Chat over player heads now back to original timing (removed variable timing based on length)
  • Toned down brightness on some speedtree leaves and billboards
  • Owls Wash exit-to-overland  is now much closer to Owls Wash
  • Full encumbrance no longer completely immobilizes
  • Quest items now properly are removed when the quest is completed
  • Casting spells should no longer leave the Avatar stuck in the casting animation.
    • ヤギのようなヒゲ型が見えるようになります
    • Grand Tourクエストを正常に完了できるようになりました。(残念ながら、全てのプレイヤーはこのクエストをやり直す必要があります)
    • スタート地点にいるEdvardとの最初の会話では、何を聞いても返答することはありません
    • クラフトしたアイテムがクラフトテーブル上で赤い名前で表示されてしまう問題を修正
    • プレートの胸・下半身、レザー鎧の胸・下半身のレシピが正しく機能するようになりました
    • Solace Bridge(スタート地点)のスケルトンの反応はよりアクティブになっています
    • /bugコマンドを使用した時に、正しいフォーラムセクションへジャンプするように修正
    • Solace Bridgeのボートへの道順がより分かり易くなりました
    • Magic Printing Press(魔法の印刷機)のアイテムはデコレーションアイテムとして設置したあと再び移動できるようになっています
    • 友好的なNPCが特定の状況下においてプレイヤーを攻撃してしまうことがある問題の修正
    • Augmented Plate Leggingsは足の先まで、Augmented Plate Torsoは手の部分までカバーするようになっています。
    • 自殺が自分のPvPのKILLカウントに勘定されてしまっていた問題の修正
    • クラフトステーションでの作業時にツールのアニメーションに不具合が発生した問題を修正
    • クラフトされた武器全てがエンチャント可能になりました
    • フェンスの設置がより機能的になりました
    • Ornate Iron Fenceのコーナー部分のパーツの旋回が90度固定ではなくなりました。より自由度が上がっています
    • 既知の問題であったゲーム中の本のアップデートについては、現在すでに最新のものに自動的に更新されています
    • 港にある一部のゲーム素材の光の反射量が過大だった問題を修正
    • 一部のゲームウインドウの透過性とソーティングの問題を修正
    • ゲーム中のAIがプレイヤーに対してアグレッシブさを欠いていた問題を修正
    • /zoneコマンド使用時にワープ先のプレイヤーの土地がアクセス禁止設定になっていた場合、コマンドによる移動はできなくなっています
    • ホットタブや観覧用のベンチに座る際の不具合を修正
    • 称号“Royal Crier”を追加
    • NPC商人の販売リストに精製のプロセスのレシピが追加されました。
    • Aimed Shotのスキルは正しく機能するようになりました
    • Noviaのワールドマップにおける基本方位を正しく設定しました(North ~の場所は押し並べて北側に位置するようになります)
    • Lordレベルの出資特典の5階層の地下室が追加されました
    • SolttownとSpectral Minesのシーンの出入り口の不具合を修正
    • ArdorisとSolaniaの街の住民は、建物の場所や人物についての方角を正しく教えてくれるようになります。これには銀行の位置もふくまれます
    • Epic Plate Leggings装備時に下層レイヤーにあるレザーも正しく描画されるようになりました
      (以前はテクスチャーが存在せず、ただの白色のレイヤーが表示されていました)
    • スタート地点のSolace Bridgeのシーンで水上歩行が可能だった問題を修正
    • PaxLairの地盤の傾きを微調整しました
    • ワールドマップ上でもエモートが可能になりました
    • Knights Lighthouseの一番上の部分へ再びアクセスすることができるようになりました
    • 動きながら魔法の詠唱を行った後にジャンプができなくなる問題を修正
    • ゲームイベント予定の本が自動的にアップデートされるようになりました
    • Solaniaの街のタウンクライヤーは正しく機能するようになりました(以前はHoltrotにいると思い込んでいたようです)
    • 生のアイテム素材を買い取ってくれていたNPCが、再び買い取りを行ってくれるようになりました
    • Ardorisのスキルトレーナーが機能するようになりました
    • アニメーションのブレンディングを修正し、腕が引きつっていたようなアニメーションの不具合を解消しました
    • 様々な場所の階段の高さに不具合があった問題を修正
    • プレートアーマーの色の不具合を修正
    • rough stoneフェンスのコーナーの部分が地上から浮いてしまっていた問題を修正
    • ユーザーインターフェースウインドウを透過してデコレーションアイテムをドラッグできてしまっていた問題を修正
    • 新キャラクターのインベントリ内のアイテムのバリュー値を全てゼロに設定しました
    • プレイヤーの頭上に表示されるチャットメッセージは発言したタイミングに同期するようになりました(以前はチャットの文章の長さに応じて表示時間が自動調整されていました)
    • Speedtreeの葉や看板の輝度を下げました
    • Owls Washのシーンを出た時に、ワールドマップ上の出現位置もそこに近い場所へ出るようになりました
    • 重量超過状態の程度が一定上を超えると完全に動けなくなるように仕様を変更
    • クエスト関連アイテムは、クエスト達成時に消滅するようになりました
    • スペルキャスト時に詠唱アニメーションのまま固定されてしまう問題を修正

既知の問題:

  • Some basements are not working properly
  • Some fence pieces cannot be placed
  • Some Grand Tour Hats are missing in the game
  • Some decorations (like fences) can be placed off the edge of a lot
  • Doors and Gates can sometimes break
  • Short Corner Stone Wall floats in the air
  • Some assets on the Overworld do not look correct when seen up close via the new camera
  • Some cities are experiencing performance spikes
  • Some assets create flash bulb like sparks on screen
  • The screen may go dark unexpectedly in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
  • Interior Player House culling system also culls objects on balconies, porches, roof, etc.
  • Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
  • ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
  • Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
  • Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes
    • いくつかの地下室が正しく機能していません
    • いくつかの種類のフェンスは設置不可能になっています
    • Grand Tour 報酬の帽子が消滅してしまうことがあります
    • フェンスのようなデコレーションアイテムは土地の外周部だけに設置可能になっています
    • ドアやゲートが機能しなくなってしまうことがあります
    • Stone Wallの短いコーナー部分のパーツは設置時に宙に浮いてしまいます
    • ワールドマップ上のアセット(ゲーム素材)はアップの状態で見た時のことを考慮されていないため、場合によって不自然に見えることがあります
    • いくつかの街で動作パフォーマンスが極端に低下する箇所が存在します
    • 一部のアセットで光の玉のようなフラッシュエフェクトが見えることがあります
    • ある状況下において想定以上に画面が暗くなってしまうことがありますこの現象が発生した場合、ビデオオプションからTone Mappingの機能をオフにすることで暫定的に問題を解消することができます
    • 大部分の出資特典やアドオンストアで購入したアイテムは、まだテクニカルサポートが適用されていません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
    • また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています
    • 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります
    • 建物内のオブジェクトのレンダリングを省略するシステムにより、外観であるバルコニー、ポーチ、テラスといった場所のオブジェクトまで描写がカットされています
    • Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
    • Altキーによるキーバインドが機能していませんこれはALTキーによるセルフターゲット機能を使用可能にするための措置です
    • Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
    • Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません


 

April 30, 2015

Build Number 254: 12:00 PM

修正点:

  • Mustache is no longer clipping when face sliders are set to extremes
  • Coconuts are visible and horse-like again
  • Fixes for left arm animation pose issues with swords, polearms, bludgeons, and tools
  • Artisan cleaver no longer emits a line
  • Decorations are once again confined to the lot
  • Emotes can now be interrupted
  • Tour guide now accurately report and track progress
  • Solania now has a Town Crier and a Public Vendor
  • Fixed animation alignment issues with tools and crafting stations
  • Savrenoc Timberlands and Southern Grunvaled Barrens now have creatures and resources again
  • Disabling footstep sounds in options now also disables the jumping sound
  • Goatee facial hair is no longer invisible
  • Solania now has street signs (they didn’t make it in time for first build)
  • Student of Chaos quest can now be completed successfully
    • ヒゲ型のスライダーを一番端まで動かした時に、ヒゲが消滅してしまう問題を修正
    • ココナッツを装備した時に乗馬を真似る様なアニメーションをするようになりました
    • 剣・ポールアーム・ブラッジョン・ツールを装備したときに、左腕のアニメーションに不具合が発生していた問題を修正
    • Artisan cleaverの描画を修正
    • デコレーションアイテムの設置は敷地内に限定されます
    • エモートアクションをキャンセルできるようになりました
    • ツアーガイドNPCは達成状況を正しく報告してくれるようになっています
    • Solaniaの街にタウンクライヤーとパブリックベンダーが再び設置されています
    • クラフトステーションでの作業時にツールのアニメーションに不具合が発生した問題を修正
    • Savrenoc TimberlandsとSouthern Grunvaled Barrensのシーンにクリーチャーとリソースノードを正しく設置しました
    • 足音をオフにしていた時にジャンプ時の音も鳴っていなかった問題を修正
    • ヤギのようなヒゲ型は見えないようになっています
    • Solaniaにストリートサインが設置されました(ファーストリリースまでにこの作業を完了させることができなかったため)
    • Student of Chaosのクエストは正常に完了させることが可能になっています

既知の問題

  • Grand Tour Quest cannot be completed
  • Edvard (the NPC in the starting scene) does not respond to any text in his first dialog
  • Crafting items can sometimes result in “red items” on the crafting table. These can’t be removed and the table is broken. Moving to another scene, zoning, or logging out/in will fix it.
  • Plate Leggings, Plate Chest, Leather Chest, and Leather Leggings recipes are broken
  • Some weapons cannot be enchanted
  • Select spells (like Light) leave the Avatar stuck in the casting animation. Sitting in this state traps the Avatar and only a restart of the game will resolve the issue
  • Fences are still being tweaked so they will line up perfectly along the perimeter
  • Skeletons in Solace Bridge (starting scene) are mostly unresponsive
  • Corner Ornate Iron Fence section is rotated 90 degrees so therefore is unusable
  • Some scenes do not have any resources nor creatures (Savrenoc Stronghold, Northern Grunvald Barrens)
  • Many tools are misaligned
  • Cannot emote on the Overworld
  • Some assets on the Overworld do not look correct when seen up close via the new camera
  • The top of the Knights Lighthouse is inaccessible
  • Casting spells while moving locks Avatar out of jumping
  • Some cities are experiencing performance spikes
  • Some assets create flash bulb like sparks on screen
  • The screen may go dark unexpectedly in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
  • Interior Player House culling system also culls objects on balconies, porches, roof, etc.
  • Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
  • ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
  • Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
  • Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes
    • グランドツアーを完了することができなくなっています
    • スタート地点にいるEdvardとの最初の会話では、何を聞いても返答することはありません
    • クラフトしたアイテムがクラフトテーブル上で赤い名前で表示されてしまうことがありますこうなるとテーブルの上でアイテムがロックされてしまい、動かすことができなくなります他のシーンへ移動した時、ログイン・ログアウト時に発生していた問題は修正される予定です
    • プレートの胸・下半身、レザー鎧の胸・下半身のレシピが正しく機能していません
    • いくつかのクラフトされた武器のエンチャントができなくなっています
    • スペルキャスト時(Lightの魔法など)に詠唱アニメーションのまま固定されてしまう問題が発生しています座った状態でロックされてしまうことがあります。これを解除するにはゲームを再起動してください
    • フェンスのアイテムは現在調整中です。最終的にはキレイに土地の外周を囲うことができるようになるでしょう
    • Solace Bridge(スタート地点)のスケルトンの反応が鈍くなってしまっています
    • Ornate Iron Fenceのコーナー部分のパーツの旋回が90度で固定されています
    • いくつかのシーンでクリーチャーやリソースノードがスポーンしなくなっています (Savrenoc Stronghold, Northern Grunvald Barrensなど)
    • クラフトツールの描画に不具合があります
    • ワールドマップ上ではエモートが実行できなくなっています
    • ワールドマップ上のアセット(ゲーム素材)はアップの状態で見た時のことを考慮されていないため、場合によって不自然に見えることがあります
    • Knights Lighthouseの一番上の部分へアクセスできなくなっています
    • 動きながら魔法の詠唱を行った後にジャンプができなくなる問題が発生しています
    • いくつかの街で動作パフォーマンスが極端に低下する箇所が存在します
    • 一部のアセットで光の玉のようなフラッシュエフェクトが見えることがあります
    • ある状況下において想定以上に画面が暗くなってしまうことがありますこの現象が発生した場合、ビデオオプションからTone Mappingの機能をオフにすることで暫定的に問題を解消することができます
    • 大部分の出資特典やアドオンストアで購入したアイテムは、まだテクニカルサポートが適用されていません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
    • また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています
    • 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります
    • 建物内のオブジェクトのレンダリングを省略するシステムにより、外観であるバルコニー、ポーチ、テラスといった場所のオブジェクトまで描写がカットされています
    • Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
    • Altキーによるキーバインドが機能していませんこれはALTキーによるセルフターゲット機能を使用可能にするための措置です
    • Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
    • Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません


 

Build Number 253: 10:30 AM

既知の問題

  • Fences are still being tweaked so they will line up perfectly along the perimeter
  • Skeletons in Solace Bridge (starting scene) are mostly unresponsive
  • Corner Ornate Iron Fence section is rotated 90 degrees so therefore is unusable
  • Some decorations (like fences) can be placed off the edge of a lot
  • Some scenes do not have any resources nor creatures (Savrenoc Stronghold, Savrenoc Timberland, Northern Grunvald Barrens, and Southern Grunvald Barrens)
  • Select spells (like Light) leave the Avatar stuck in the casting animation. Sitting in this state traps the Avatar and only a restart of the game will resolve the issue
  • Coconuts are invisible and they are no longer a horse
  • Many tools are misaligned
  • Cannot emote on the Overworld
  • Some assets on the Overworld do not look correct when seen up close via the new camera
  • The top of the Knights Lighthouse is inaccessible
  • Casting spells while moving locks Avatar out of jumping
  • Some cities are experiencing performance spikes
  • Some assets create flash bulb like sparks on screen
  • The screen may go dark unexpectedly in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
  • Interior Player House culling system also culls objects on balconies, porches, roof, etc.
  • Unity 5 engine bug: Terrain is not accepting shadow casting lights and terrain lighting shows up on grid vs. radius
  • ALT key can no longer be bound. This was necessary to re-enable quick self cast with ALT
  • Unity 5 Engine Bug: Objects in the foreground sort incorrectly against objects in the distance like trees and the horizon
  • Spectral Mines and Graf Gem Mines do not have metal ore nodes
    • フェンスのアイテムは現在調整中です。最終的にはキレイに土地の外周を囲うことができるようになるでしょう
    • Solace Bridge(スタート地点)のスケルトンの反応が鈍くなってしまっています
    • Ornate Iron Fenceのコーナー部分のパーツの旋回が90度で固定されています
    • フェンスのようなデコレーションアイテムは土地の外周部だけに設置可能になっています
    • いくつかのシーンでクリーチャーやリソースノードがスポーンしなくなっています  (Savrenoc Stronghold, Savrenoc Timberland, Northern Grunvald Barrens, and Southern Grunvald Barrensなど)
    • スペルキャスト時(Lightの魔法など)に詠唱アニメーションのまま固定されてしまう問題が発生しています座った状態でロックされてしまうことがあります。これを解除するにはゲームを再起動してください
    • ココナッツを装備してもグラフィックに反映されません。乗馬を真似る様なアニメーションも行われません
    • クラフトツールの描画に不具合があります
    • ワールドマップ上ではエモートが実行できなくなっています
    • ワールドマップ上のアセット(ゲーム素材)はアップの状態で見た時のことを考慮されていないため、場合によって不自然に見えることがあります
    • Knights Lighthouseの一番上の部分へアクセスできなくなっています
    • 動きながら魔法の詠唱を行った後にジャンプができなくなる問題が発生しています
    • いくつかの街で動作パフォーマンスが極端に低下する箇所が存在します
    • 一部のアセットで光の玉のようなフラッシュエフェクトが見えることがあります
    • ある状況下において想定以上に画面が暗くなってしまうことがありますこの現象が発生した場合、ビデオオプションからTone Mappingの機能をオフにすることで暫定的に問題を解消することができます
    • 大部分の出資特典やアドオンストアで購入したアイテムは、まだテクニカルサポートが適用されていません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
    • また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています
    • 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります
    • 建物内のオブジェクトのレンダリングを省略するシステムにより、外観であるバルコニー、ポーチ、テラスといった場所のオブジェクトまで描写がカットされています
    • Unity 5エンジンのバグにより、マップ地形に光源による影の投影が描写されない現象がおこっています
    • Altキーによるキーバインドが機能していませんこれはALTキーによるセルフターゲット機能を使用可能にするための措置です
    • Unity 5エンジンのバグにより、遠景にあるはずのオブジェクトが手前に見えるように表示されてしまうことがあります
    • Spectral MinesとGraff Gem Minesに鉱石資源のノードが存在しません

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