パッチアップデート Release 15: Build 227-231

R15patch

Release 15

March 3, 2015

Build Number 231

修正点:

  • Fix losing open PVP flag if you die.
  • Fix for picking up decorations through other objects.
  • Fix for Barman in Solania being stuck.
  • Fix for attack audio being clipped.
  • Fix culling problems in Ardoris.
  • Fix for Lich being pink.
    • 死亡時にオープンPvPフラグが解除されてしまう問題の修正。
    • あるオブジェクトを移動させたさいに、意図されていない付帯移動が起こっていた問題の修正。
    • Solaniaのバー店員がハマってしまう問題の修正。
    • 攻撃時のサウンドが再生途中でカットされていた問題の修正。
    • リッチがピンク色になる問題を修正しました。

既知の問題:

  • インターフェースウインドウ以外のゲーム画面がブラックアウトする現象が確認されています。
    問題が発生した場合、一時的な処置として、ビデオオプションを開き、トーンマッピングのオプションをオフにしてください。
  • 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
  • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
  • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
    また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。
  • Novia大陸のワールドマップの一部のシーンにはまだスクロールのネームプレートが用意されていませんが、実際にシーンに入って探険することが可能です。
  • Unity 5への移行により、一時的に描画パフォーマンスが低下しています。特にオウルズヘッドやアルドリスといった大都市での描画負荷が大きくなっています。
    我々はパフォーマンスの根本的な改善をR16で行うことを予定しています(R15ではパフォーマンスの改善は行われない)。
  • 髪型のライティングエフェクトが正しく描画されていません。
  • 髪に光が当たった時の描画が正常に行われていません。
  • 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります。
  • アルドリスに透明な壁が設置されている箇所があります。

February 27, 2015

Build Number 230 

修正点:

  • Fix for Novia spawn point when travelling from the Hidden Vale.
  • South Brightbone hex now points to the correct scene.
    • Vale島からNovia大陸へ移動したときのスポーンポイントを変更。
    • South Brightboneのヘックスから正しいシーンへ移動できるように変更。

既知の問題:

  • The screen may go completely black except for UI in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Some scenes in the new Novia overworld are missing visible name scrolls, though they can still be entered and explored.
  • Bugs in the lighting system during this transition to Unity 5 have degraded performance, especially in large towns like Owl’s Head and Ardoris. This will require a sweeping change so unfortunately won’t be fixed until Release 16.
  • Hair is not responding to light correctly
  • Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
  • Occlusion in Ardoris is not working properly which will result in places in the city where walls are invisible with nothing visible beyond them
  • If you die and log out while flagged for PvP the flag will be removed when you log back in. You must return to the Oracle to have it restored.
    • インターフェースウインドウ以外のゲーム画面がブラックアウトする現象が確認されています。
      問題が発生した場合、一時的な処置として、ビデオオプションを開き、トーンマッピングのオプションをオフにしてください。
    • 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
      また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。
    • Novia大陸のワールドマップの一部のシーンにはまだスクロールのネームプレートが用意されていませんが、実際にシーンに入って探険することが可能です。
    • Unity 5への移行により、一時的に描画パフォーマンスが低下しています。特にオウルズヘッドやアルドリスといった大都市での描画負荷が大きくなっています。
      我々はパフォーマンスの根本的な改善をR16で行うことを予定しています(R15ではパフォーマンスの改善は行われない)。
    • 髪型のライティングエフェクトが正しく描画されていません。
    • 髪に光が当たった時の描画が正常に行われていません。
    • 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります。
    • アルドリスに透明な壁が設置されている箇所があります。
    • オラクルPvPフラグが残ったままログアウトした場合、次回ログイン時には自動的にフラグが解除された状態でスタートします。

Build Number 229 6:30 PM CST

修正点:

  • Fixes for Anti-Aliasing so it does not blur text too much
  • Fix for merchant inventories showing up empty and then shutting immediately
  • Improved feedback for when a purchase fails with a merchant
  • You can now join a party member in a random encounter by double clicking on their marker
  • Stealth spells cast while already in combat are not broken by attacks
  • Blackblade Pass South Entrance now properly displays name
  • Fixed some broken facial hair
  • Fix for stealthed characters being too hard to see by the player operating them
  • Barriers on Novia Overworld now higher to prevent access to unfinished areas
  • Long beards should now sort properly in game
  • Fix bug that was preventing some players from logging in
  • Solania realtor no longer selling reward deeds, now same as housing NPC in Owl’s Head
  • Fixed bug where some cotton nodes were incorrectly named flax
  • First room in Chillblain’s Compendium of Doom (aka Challenge Dungeon) is now filled with wolves instead of stags that run out the room
  • Help text for vendor proceeds in bank (to fix confusion on how to get your proceeds)
  • Particles now longer render when characters are stealthed
  • Fixed the encumbrance issue so that it only prevents interactions (harvesting, crafting, etc.) while not able to move and encumbered
    • アンチエイリアシングの処理を調整。テキストのぼかしを控えめに。
    • 商人のインベントリが空のまま表示され、すぐに閉じてしまう現象を修正。
    • 商人からアイテムの購入ができなかった場合にフィードバックメッセージを表示するように。
    • ランダムエンカウント中のプレイヤーマーカーをダブルクリックすることでパーティー参加が可能に。
    • 戦闘中にステルス状態になるスペルを使うと、攻撃を受けてもステルスが解除されなかった問題の修正。
    • Blackblade PassのSouth Entranceのネームプレートが正常に表示されるようになりました。
    • 一部のヒゲ型の表示を修正。
    • ステルスエフェクトが目視では確認し辛かった問題を修正。
    • Noviaの未解放エリアに進入できないよう、隔壁を強化しました。
    • 長いアゴヒゲをゲーム内で視認しやすくなりました。
    • 一部のプレイヤーがログインできなかった問題を修正。
    • SolaniaのRealtor(ハウスDEEDベンダー)が出資特典のDEEDを販売していた問題の修正。オウルズヘッドのRealtorと同じ品揃えに。
    • 一部のコットンの資源ノードの名前がflax表記になっていた問題の修正。
    • チャレンジダンジョンの最初の部屋はStagではなくWolfが登場するようになります。
    • ベンダー売り上げ金についてのテキストを修正。
    • キャラクターがステルス状態のときにパーティクルエフェクトが長く表示されるように
    • 重量オーバー時にいくつかのアクション(資源の採集やクラフトテーブルの使用など)ができなかった問題の修正。

既知の問題:

  • The boat that takes you from Vale Overworld to Novia Overworld puts you outside the map boundary. You can work around this by entering either Ardoris or Tower of the Shuttered Eye from the water side and using the exit points of those maps. Alternatively you can use the boat from inside Kingport to Ardoris.
  • The screen may go completely black except for UI in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Some scenes in the new Novia overworld are missing visible name scrolls, though they can still be entered and explored.
  • Bugs in the lighting system during this transition to Unity 5 have degraded performance, especially in large towns like Owl’s Head and Ardoris. This will require a sweeping change so unfortunately won’t be fixed until Release 16.
  • Hair is not responding to light correctly
  • Skin tone will sometimes not match properly on different parts of the body
  • Occlusion in Ardoris is not working properly which will result in places in the city where walls are invisible with nothing visible beyond them
  • If you die and log out while flagged for PvP the flag will be removed when you log back in. You must return to the Oracle to have it restored.
    • ワールドマップ上のボートにアクセスすることにより、Novia大陸へアクセスすることができるようになっています。また、ArdorisやTower of the Shuttered Eyeのマップで、海を通じて外へでることによってもNoviaへ移動することが可能です。
    • インターフェースウインドウ以外のゲーム画面がブラックアウトする現象が確認されています。
      問題が発生した場合、一時的な処置として、ビデオオプションを開き、トーンマッピングのオプションをオフにしてください。
    • 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
      また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。
    • Novia大陸のワールドマップの一部のシーンにはまだスクロールのネームプレートが用意されていませんが、実際にシーンに入って探険することが可能です。
    • Unity 5への移行により、一時的に描画パフォーマンスが低下しています。特にオウルズヘッドやアルドリスといった大都市での描画負荷が大きくなっています。
      我々はパフォーマンスの根本的な改善をR16で行うことを予定しています(R15ではパフォーマンスの改善は行われない)。
    • 髪型のライティングエフェクトが正しく描画されていません。
    • 髪に光が当たった時の描画が正常に行われていません。
    • 肌のトーンが体の箇所ごとに違う色に見えることがあります。
    • アルドリスに透明な壁が設置されている箇所があります。
    • オラクルPvPフラグが残ったままログアウトした場合、次回ログイン時には自動的にフラグが解除された状態でスタートします。

Build Number 228 11:30 AM CST

修正点:

  • Summoned Pets should respond and move faster
  • Summoned creatures will now be more responsive to “Attack” command
  • Changed the name of The Veiled Swamp to Tower of the Shuttered Eye
  • Fixed exits for Restless Woods
  • Fixed bug where players exiting Solace Bridge would end up near Ardoris on Novia Overworld
  • Increased number of players allowed in Overworld instances.
  • Fixed issues with facial hair colors
  • Fix for where players were showing up under the Novia Overworld
  • Fixes for resource nodes including difficulty, timers, and XP rewards
  • Increased interactive range on boats in the Overworld so that they can be clicked on when zoomed all the way out.
  • Fixed eyebrows not changing color with hair color
  • Fixed issue where treasure chests were getting stuck open
  • Removing query/response from Halmar in Braemar
  • Made moon molten core rotate slowly and fixed a visible seam in the texture
  • Added Brindle Greyhound and Grey Great Dane to game
  • Minor fix to Overworld tutorial hint
  • Fixed the halo bug on the Lighthouse light
  • Minor fixes to convo data files on live as reported by players
  • Fixed issue where players could apparently pull items out of each other’s hands
  • Fixed Female Guards so they will hold their maces correctly now
  • Fixed infinite resource harvesting issue
  • Stealth fix for effect not going away after being cast in combat
  • Fix not being able to enter a basement without the deed in your inventory
  • Performance improvements for lists with extremely large quantities of items (i.e. banks)
  • Visual Effects for Moon Magic Spells: Night Step, Celestial Blessing, Vanish, and Night Vision (including Night Vision full screen effect)
  • Fixed pathing and rotation issues for pets
  • Added two more Add On Store basements to players reward packages
  • The Moon in Owls Head had gone missing – the moon has returned
  • Tricorn Carnival Hat now has mask attached properly
  • Fixed issue where un-equipping an item would make the associated body part on the Avatar invisible
  • Removed apostrophe from Pilgrim Hat
  • Ravensmoor Dungeon can now be entered again
    • 召喚ペットが命令コマンドに反応するようになり、移動速度も向上しました。
    • 召喚生物がアタックコマンドに正常に反応するようになりました。
    • 地名"The Veiled Swamp"を"Tower of the Shuttered Eye"に変更。
    • Restless Woodsの出入り口を修正。
    • Soilace Bridgeのシーンから出た際に、オーバーワールドマップのArdorisに出て仕舞う問題の修正。
    • ワールドマップ上に表示可能なプレイヤー数を増加。
    • リソースノードの難易度や獲得可能EXPを変更。
    • ワールドマップ上のボートのアクセス可能距離を長く設定しました。フルズームアウト状態でもワールドマップ上のボートにアクセスが可能になりました。
    • まゆげがヘアカラーに連動して変更されなかった問題を修正。
    • 宝箱が開きっぱなしになってしまう問題の修正。
    • BraemarのHalmarが話掛けてこないようになりました。
    • 砕けた月のコアがゆっくりと回転するようになりました。また、その調整が目視でよくわかるように、テクスチャの調整も行いました。
    • 斑色のグレイハウンドとグレート・デンの犬種が実装されました。
    • ワールドマップ上でのTipsの表示を修正。
    • 灯台の光の描画を修正。
    • 会話テキストのタイポの報告を受けた時に、即時に修正できるように変更。
    • 一部の装備武器の描画がプレイヤーキャラの手からすっぽ抜けたように見えていた問題を修正。
    • 女性ガードがメイス武器を携行しているのがわかるように、グラフィックを修正。
    • 一部のリソースノードから無限に収穫が可能だった問題を修正。
    • 戦闘中にステルスの魔法を使用しても、正しく効果が発揮されるように修正。

    • 銀行など、大量のアイテムをリスト表示するときのパフォーマンスを改善。
    • ムーンマジックのビジュアルエフェクトを実装。さらにNight Visionの効果も全画面に及ぶようになりました。
    • ペットの移動ルート検索AIが改善。
    • オウルズヘッドのシーンで月が描写されていなかった問題の修正。
    • Tricorn Carnival Hat装備時のグラフィックが正しく描画されるように。
    • 装備アイテムを外した際に、その箇所が不可視状態になってしまっていた問題を修正。
    • Pilgrim Hatの名前表記からアポストロフィーを削除。
    • Ravensmoorのダンジョンに正常に入れるようになりました。

既知の問題

  • The screen may go completely black except for UI in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Some scenes in the new Novia overworld are missing visible name scrolls, though they can still be entered and explored.
  • Bugs in the lighting system during this transition to Unity 5 have degraded performance, especially in large towns like Owl’s Head and Ardoris. This will require a sweeping change so unfortunately won’t be fixed until Release 16.
    • インターフェースウインドウ以外のゲーム画面がブラックアウトする現象が確認されています。
      問題が発生した場合、一時的な処置として、ビデオオプションを開き、トーンマッピングのオプションをオフにしてください。
    • 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
      また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。
    • Novia大陸のワールドマップの一部のシーンにはまだスクロールのネームプレートが用意されていませんが、実際にシーンに入って探険することが可能です。
    • Unity 5への移行により、一時的に描画パフォーマンスが低下しています。特にオウルズヘッドやアルドリスといった大都市での描画負荷が大きくなっています。
      我々はパフォーマンスの根本的な改善をR16で行うことを予定しています(R15ではパフォーマンスの改善は行われない)。

February 26, 2015

Build Number 227 PC, 226 Mac, 226 Linux 10:30 AM CST

既知の問題:

  • The screen may go completely black except for UI in some cases.  If this occurs, you can open the video options and turn off Tone Mapping as a temporary fix.
  • Many pledge, add on, and stretch goal items have not yet been built and/or do not yet have tech support. These will not be complete until later this year
  • The update to Unity 5 caused a host of general texture and lighting related issues, and not all of these have been resolved.
  • Distant tree billboards may have a white outline that is especially noticeable at night, and some trees may shimmer with white at night.
  • Some scenes in the new Novia overworld are missing visible name scrolls, though they can still be entered and explored.
    • インターフェースウインドウ以外のゲーム画面がブラックアウトする現象が確認されています。
      問題が発生した場合、一時的な処置として、ビデオオプションを開き、トーンマッピングのオプションをオフにしてください。
    • 出資特典やアドオンストアで購入したアイテムにはテクニカルサポートが適用されません。サポートの開始は早くとも今年の後半からになるでしょう。
    • Unity 5へのアップデートの影響により、一部のオブジェクトのテクスチャやライティングがおかしくなっている場合があります。
    • 遠景の樹木のオブジェクトに白いアウトラインが表示されていることがあります。これは夜の時に特に目立つでしょう。
      また、同様に夜の間だけ白い光の点がチラチラ表示される現象も報告されています。
    • Novia大陸のワールドマップの一部のシーンにはまだスクロールのネームプレートが用意されていませんが、実際にシーンに入って探険することが可能です。

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